Afgelopen week presenteerde het Kabinet het klimaatakkoord. In dit akkoord worden alle inwoners in Nederland aangemoedigd om energiebesparende maatregelen te nemen. Maar waar beginnen we in Ypenburg? In samenwerking met de WoonWijzerWinkel heeft Stichting Hernieuwbare Warmte Ypenburg (HWY) een handige brochure voor u opgesteld. Deze vindt u als bijlage bij de Eendracht van 10 juli 2019.

Een brochure vol praktische energiebesparende maatregelen die ook uw wooncomfort verhogen.

HWY helpt bewoners die willen investeren in energiebesparende maatregelen voor hun woning. Weet u dat deze investeringen ook het wooncomfort verhogen? En dat u dit terugverdient door een lagere energierekening? Bovendien draagt u bij aan een gezonder milieu. Wij hebben ook de woningcorporaties gevraagd hun bijdrage te leveren, zij zijn daar meer en meer toe bereid.

Stichting HWY bestaat uit enthousiaste bewoners die Ypenburg willen verduurzamen. Het doel is om voor 2025 een wijkverwarming te hebben die gevoed wordt met duurzame energie zonder hogere kosten voor de bewoners. Daarnaast is het doel om samen met de bewoners in 2025 10% energiebesparing te realiseren ten opzichte van 2018.

Heeft u de brochure gemist? U kunt hem vinden op www.woonwijzerwinkel.nl/ypenburg. Daar kunt u ook direct offertes aanvragen voor energiebesparende maatregelen.

Harrie Theuws, co├Ârdinator brochure energiebesparende maatregelen in Ypenburg overhandigt de brochure aan Frank Lentz, voorzitter HWY.

Wilt u nog meer informatie of heeft u nog vragen? Neem dan contact met ons op.

Dit bericht is geplaatst in de Eendracht op 10 juli 2019.

Ypenburg op weg naar klimaatdoelstelling